Ovaj izum spada u oblast zaštitne opreme (kacige) za motocikle
ili druge vrste lakših vozila. Kako bi ispravno i funkcionalno koristili
zaštitnu kacigu na motociklu, ili drugim vozilima, neophodno je zakopčati
sigurnosnu kopču kacige. U praksi se često dešava da taj postupak nije odrađen
do kraja, odnosno kaciga biva postavljena na glavu, bez zakopčavanja kopče, koja dolazi ispod brade i osigurava
ispravnu poziciju kacige na glavi, te sprječava da kaciga ispadne.
Dojavljivač kopčanja zaštitne
kacige rješava tehnički problem dojave zakopčane ili raskopčane zaštitne kacige
prema korisniku, a sastoji se od elektronskog sklopa detektora (1), zvučnika
(2), i mikro prekidača (4), koji se nalazi unutar kopče (3), kacige, koji
uključuje/isključuje zvučni signal u zvučniku (2), kojim obavještava korisnika
o raskopčanoj/zakopčanoj kacigi.
Detektor (1) se nalazi na vrhu kacige, sa unutrašnje strane, a
putem prekidača ili senzora uvjetuje uključivanje zvučnog signala u zvučniku
(2), kada korisnik postavi kacigu na glavu dok mikro prekidač (4) koji se
nalazi unutar kopče (3), kacige uvjetuje isključenje zvučnog signala na
zvučniku (2), kad je kopča (3) uredno zakopčana. Aktivni zvučni signal na
zvučniku (2) obavještava korisnika o potrebi zakopčavanja kopče kacige, odnosno
dojavljuje da kaciga nije zakopčana, a izostanak zvučnog signala na zvučniku
(2) potvrđuje da je kaciga uredno zakopčana i spremna za ispravno korištenje.
Umjesto mikro prekidača se mogu koristiti i
razni senzori, a sklop se može nadograditi i solarnim panelima na vrhu kacige,
u svrhu punjenja baterije.
…NUDI SE PRAVO PROIZVODNJE
UREĐAJ ZA SPREČAVANJE ULASKA VOZILA
U POGREŠAN SMJER NA AUTOCESTI
AUTOR: MITANOVSKI ZORANP20110101A
Izum predstavlja praktičnu, trajnu i korisnu napravu koja
sprečava
ulazak vozila u pogrešan smjer na autocesti. Uređaj rješava problem nedozvoljenog ulaska motornog vozila u
krivi
smjer na autocesti i zaustavlja vozilo koje je krenulo u
krivom
smjeru. Istodobno je i
dalje omogućen prolazak
vozila koja se kreću u ispravnom smjeru. Problem
se rješava uređajem koji se sastoji od kućišta (1) koje je do vrha
ukopano u asfalt, nazubljeneploče (2) koja je savijena pod kutom
cca 60° i iznad asfalta izlazi za cca 5cm, osovine (3) kojom je
spojeno kućište (1) i nazubljena ploča (2),protuutega (4) koji se nalazi zavaren na stražnjoj strani
nazubljene ploče (2) i ublaživača udaraca (5) koji se nalazi ispod i
iznad protuutega (4).
Prilikom prolaska vozila koje se kreće u
ispravnom smjeru,preko uređaja, nazubljena ploča (2) će se sistemom
„klackalice“ spustiti u kućište (1) ivoziloće nesmetano proći, a
nazubljena ploča će se vratiti u prvobitni položaj ne ometajući tako
normalan prolaz vozila koja se kreću u pravom smjeru. Prilikom
prolaska vozila koje se kreće u krivom smjeru, preko uređaja,
nazubljenaploča (2) se neće spustiti u kućište (1), nego će
probušiti gume tog vozila, onemogućavajući mu daljnje kretanje.
Bitno je da se uređaj kvalitetno ugradi zbog vibracija koje nastaju
prolaskom vozila.Broj
ugrađenih uređaja, na mjestu koje želimo osigurati, ovisi o širini
ceste, a moraju biti ugrađeni na način da ne ostane prostora za
prolazak kotača vozila između montiranih uređaja. Najefikasnije je
ako se uređaji linearno prostiru po širini cijelog kolnika, s
minimalnim razmakom između pojedinih uređaja koji mora biti manji od
prosječne širine kotača vozila.
2.VARIJANTA TEHNIČKOG RJEŠENJE UGRADNJE UREĐAJA NA AUTOCESTI
Prolaskom
vozila preko petlji (1 i 2), isključivo u kombinaciji 1-2, komandna
centrala (3)aktivira relej za uključivanje uređaja (4) i
signalizaciju (5 i 6). Samo u slučaju prolaska vozila u pogrešnom
smjeru, relej na uređajima oslobađa gornju ploču koja se podiže i
zubi vire iz asfalta. Tijekom normalnog odvijanja prometa uređaj je
neaktivan, zubi spušteni, te preko takvog prolaze vozila koja se
kreću u ispravnom smjeru. Minimalan broj petlji za aktivaciju je
dvije, radi prepoznavanja smjera kretnje vozila.