DODATNO POMIČNO AVIONSKO KRILO ZA KRAČI UZLET
AVIONA POKRETANIH PROPELEROM
P20150549A
AUTOR: OPLANIĆ MIRKO
Ovaj izum spada u oblast aeronautike.
Tehnički problemi koji se rješava ovim izumom je kako brže ostvariti uzgonsku
silu prilikom uzleta aviona, odnosno postići dovoljnu uzgonsku silu za
polijetanje sa manjim brzinama od sadašnjih, te sukladno tome skratiti dužinu
prevaljenog puta potrebnog za uzlijetanje ili usporiti brzinu slijetanja.
Dodatno pomično avionsko krilo za kraći uzlet
aviona pokretanim propelerom služi radi postizanja dovoljne uzgonske sile za polijetanje sa manjim brzinama od sadašnjih,
te sukladno tome radi skraćivanja dužine prevaljenog puta potrebnog za
uzlijetanje ili usporavanje brzine slijetanja.
Sastoji se od dodatnog pomičnog krila (3), bočnih nosača (2),
mehaničkih ili hidrauličnih podizača dodatnog krila (4) i propelera (1) koji su
postavljeni iznad i iza glavnog krila (5) simetrično u liniji sa osi propelera,
gdje propeler (1) montiran iza dodatnog pomičnog krila (3), uz pomoć bočnih
nosača (2) strujanjem zraka djeluje momentalno na uzgon dodatnog pomičnog krila
(3) stvarajući silu uzgona potrebnu za uzlijetanje. Dodatno pomično krilo (3) se pomoću mehaničkih ili hidrauličnih podizača
dodatnog krila (4) postavlja u poziciju kuta uzgona pri polijetanju, a u
poziciju kuta leta po postizanju brzine letenja.
Izum se može primjenjivati kod svih putničkih
ili transportnih propelerski pokretanih aviona posebno u područjima gdje je
poletno sletna infrastruktura slabo razvijena odnosno gdje se mogu koristiti
razne zemljane i travnate površine. Isto tako ukoliko postoji potreba za
usporenijim letom radi bolje opservacije stanja na terenu tada se dodatnom
krilu može postaviti viši kut uzgona koji će avion usporiti a u isto vrijeme
održavati potrebnu snagu uzgona. Kod spuštanja dodatno se krilo može držati
uzdignutim tako da se dodatno uspori brzina prileta, a time i sletna staza.
Da bi se smanjio otpor zraka oba krila trebaju biti iste širine
što znači da se glavno krilo može suziti za efekt koji postiže dodatno krilo
što također omogućava da avion uzlijeće ili slijeće gdje je širina piste
ograničena, kao npr. na cestama u slučaju nužde.
NUDI SE
PRAVO PROIZVODNJE…
|