DODATNO POMIČNO AVIONSKO KRILO ZA KRAČI UZLET

               AVIONA POKRETANIH PROPELEROM

                                                P20150549A

AUTOR: OPLANIĆ MIRKO

   

Ovaj izum spada u oblast aeronautike. Tehnički problemi koji se rješava ovim izumom je kako brže ostvariti uzgonsku silu prilikom uzleta aviona, odnosno postići dovoljnu uzgonsku silu za polijetanje sa manjim brzinama od sadašnjih, te sukladno tome skratiti dužinu prevaljenog puta potrebnog za uzlijetanje ili usporiti brzinu slijetanja.

Dodatno pomično avionsko krilo za kraći uzlet aviona pokretanim propelerom  služi  radi postizanja dovoljne uzgonske sile  za polijetanje sa manjim brzinama od sadašnjih, te sukladno tome radi skraćivanja dužine prevaljenog puta potrebnog za uzlijetanje ili usporavanje brzine slijetanja.

Sastoji se od dodatnog pomičnog krila (3), bočnih nosača (2), mehaničkih ili hidrauličnih podizača dodatnog krila (4) i propelera (1) koji su postavljeni iznad i iza glavnog krila (5) simetrično u liniji sa osi propelera, gdje propeler (1) montiran iza dodatnog pomičnog krila (3), uz pomoć bočnih nosača (2) strujanjem zraka djeluje momentalno na uzgon dodatnog pomičnog krila (3) stvarajući silu uzgona potrebnu za uzlijetanje. Dodatno pomično krilo (3)  se pomoću mehaničkih ili hidrauličnih podizača dodatnog krila (4) postavlja u poziciju kuta uzgona pri polijetanju, a u poziciju kuta leta po postizanju brzine letenja.

Izum se može primjenjivati kod svih putničkih ili transportnih propelerski pokretanih aviona posebno u područjima gdje je poletno sletna infrastruktura slabo razvijena odnosno gdje se mogu koristiti razne zemljane i travnate površine. Isto tako ukoliko postoji potreba za usporenijim letom radi bolje opservacije stanja na terenu tada se dodatnom krilu može postaviti viši kut uzgona koji će avion usporiti a u isto vrijeme održavati potrebnu snagu uzgona. Kod spuštanja dodatno se krilo može držati uzdignutim tako da se dodatno uspori brzina prileta, a time i sletna staza.

Da bi se smanjio otpor zraka oba krila trebaju biti iste širine što znači da se glavno krilo može suziti za efekt koji postiže dodatno krilo što također omogućava da avion uzlijeće ili slijeće gdje je širina piste ograničena, kao npr. na cestama u slučaju nužde.

                                     NUDI SE PRAVO PROIZVODNJE…